Html5 Para Ios Y Android Programacion Book PDF, EPUB Download & Read Online Free

HTML5 para iOS y Android

HTML5 para iOS y Android

Author: Robin Nixon
Publisher: Anaya Multimedia-Anaya Interactiva
ISBN: 8441530661
Pages: 432
Year: 2011-11-01
Las aplicaciones para dispositivos móviles están gozando de un notable éxito. Su mercado, en continuo crecimiento, hace que todo lo que se relaciona con este tema cobre gran interés. Este libro tiene todos los recursos para desarrollar aplicaciones Web, con tecnologías tan punteras como HTML5 y CSS3, para los dispositivos iOS de Apple (iPhone eiPad) y los de la plataforma Google Android, además de otras plataformas como Nokia y Palm Pre. El autor asume que el lector no tiene conocimientos de programación, por lo que presenta los fundamentos de ambas tecnologías, además de los de otras complementarias como JavaScript, MySQL y PHP. Aprenderá fácilmente técnicas alternativas para realizar operaciones y detectar errores, y encontrará útiles consejos para distribuir sus creaciones en diferentes tiendas de aplicaciones. Podrá descargar el código desde la página Web del libro para ejecutar sus programas como aplicaciones nativas de iOS o Android.
PROGRAMACION WEB Full Stack 7 - Integración de HTML5 y JavaScript

PROGRAMACION WEB Full Stack 7 - Integración de HTML5 y JavaScript

Author: Fernando Luna, Claudio Peña Millahual, Matías Iacono
Publisher: RedUsers
ISBN:
Pages: 24
Year: 2017-11-14
PROGRAMACION WEB Full Stack 7 - Integración de HTML5 y JavaScript Desarrollo frontend y backend - Curso visual y práctico Aprenderás: HTML5 / CSS3 / Diseño UI con CSS / Introducción a JavaScript / JavaScript orientado a objetos / Integración de HTML5 y JavaScript / Formularios web / Multimedia y APIs / CSS Avanzado / Diseño web responsive / Sitios multiplataforma con Bootstrap / PHP y MySQL / Webs dinámicas con Ajax y PHP / Buenas prácticas: análisis, tests y optimización / Fundamentos del ecosistema mobile / Jquerymobile: la web móvil / Funcionalidades extendidas en mobile web / Potenciando la faceta full stack / Webapps y plataformas amigables / Versionando el desarrollo: GIT y Github ¿Por qué aprender PROGRAMACIÓN WEB FULL STACK? Porque desde cero, y sin ningún conocimiento previo, este curso te enseña a diseñar un simple sitio que luego transformaremos en uno dinámico, interactivo y responsivo, conociendo y aprovechando las últimas tecnologías de desarrollo. A lo largo de 24 fascículos, repletos de ejemplos, ejercicios y explicaciones visuales, aprenderás tanto los lenguajes y tecnologías frontend como backend: HTML, CSS, JavaScript, PHP, MySQL, JQuery y más. ¡Son varios cursos en uno solo!
Desarrollo web para dispositivos móviles

Desarrollo web para dispositivos móviles

Author: Fernando Luna
Publisher: RedUsers
ISBN: 9871949839
Pages:
Year: 2016-07-04
DESARROLLO WEB PARA DISPOSITIVOS MÓVILES • Geolocalización y mapas web • HTML5 para móviles • jQuery Mobile para sitios multiplataforma • Integración de WebApps con redes sociales • WebApps como aplicaciones nativas • Acceso a datos locales y remotos • Uso de sistemas de mensajería • PhoneGap y aplicaciones híbridas “La integración de las apps con el hardware de los equipos es casi infinita. El único límite es nuestra imaginación como desarrolladores.” Este libro está dirigido a quienes buscan acercarse a la programación de soluciones para el creciente ecosistema de tablets y smartphones. En cada capítulo se aborda un desarrollo web con acceso a características propias de los sistemas operativos móviles iOS, Android, Windows Phone, BlackBerry y Firefox OS. Entre otros proyectos, invocaremos llamados telefónicos y videoconferencias desde una web, y aprovecharemos las capacidades de geolocalización y soluciones que interactúen con redes sociales. Finalmente, aprenderemos a convertir una web móvil en una aplicación nativa. En este libro aprenderá: • Plataformas y tecnologías móviles: sistemas operativos móviles. Diferencias entre WebApp, App nativa y App híbrida. Tecnologías de la web actual. • HTML5: navegadores, sistemas operativos y motores de renderizado. Declaraciones y metatags. HTML5 para aplicaciones móviles. Geolocalización. • jQuery Mobile: defi nición. Uso local o remoto. Configuración de una WebApp. Componentes y estructura. • WebApps para iOS y Android: diseño. Prestaciones de Safari y de Google Chrome mobile. Visualización de una WebApp como nativa. • Almacenamiento local y aplicaciones offline: Local Storage y Session Storage. Creación de un formulario. Bases de datos Web SQL. • PhoneGap: arquitectura. Integración con Dreamweaver. Transformación de una WebApp en híbrida. • Programación nativa para BlackBerry 10 y Windows Phone: herramientas de desarrollo. Emulación de WebApps en la computadora con Ripple Emulator. Sobre el autor: Fernando Luna es analista funcional de sistemas y cuenta con una diplomatura en desarrollo de aplicaciones para dispositivos móviles por la UTN. Es colaborador de las revistas Power y Users y autor de Visual Basic 2010, publicado por esta editorial. Nivel de usuario: Intermedio Categoría: Desarrollo / Internet / Mobile RedUsers es la editorial de libros de informática y computación más importante del idioma español. Sus manuales pueden leerse tanto impresos como en PC y dispositivos portátiles.
Programación de Videojuegos

Programación de Videojuegos

Author: Matías Iacono
Publisher: RedUsers
ISBN: 9877340577
Pages:
Year: 2016-07-09
Programación de Videojuegos Desarrolla tu propio proyecto con JavaScript y HTML5 - Ejemplos prácticos con juegos reales - Gráficos, movimientos y controles - Frameworks básicos y avanzados - Migración a dispositivos móviles - Monetización La industria de los videojuegos está en su mejor momento. Las herramientas actuales permiten que cualquier persona pueda adquirir los conocimientos para crear un videojuego, sea programador, diseñador, gamer o un entusiasta. Este libro está pensado para lograr ese objetivo. Desde cero, se guía al lector en el desarrollo, hasta llegar a un juego funcional para, finalmente, publicarlo, exponerlo a la comunidad mundial e incluso generar ingresos. En este libro encontrará: - Cómo funciona un videojuego: el bucle principal, transformar código en gráfico, interacción con el usuario, inteligencia artificial. - La creación: entorno de trabajo, dibujar y mover los objetos y el jugador a través de periféricos. Desarrollo a partir del clásico “1942”. - JavaScript para principiantes: variables, código, funciones, desplazamiento de los objetos. - JavaScript avanzado: optimizar los cuadros por segundo, detección de colisiones. - Ambientación de un videojuego: animaciones de scroll infinito, puntaje, sonidos y efectos especiales. - Programar con ayuda de frameworks: JavaScript Game Framework - Frameworks avanzados: Phaser. - Integración con dispositivos móviles: migrar el videojuego, compilar para Android y otros dispositivos. - Monetización: plataformas, GameJolt. Nivel de usuario: Intermedio / Avanzado Categoría: Desarrollo RedUsers es la editorial de libros de informática y computación más importante del idioma español. Sus manuales pueden leerse tanto impresos como en PC y dispositivos portátiles.
HTML5 Games

HTML5 Games

Author: Jacob Seidelin
Publisher: John Wiley & Sons
ISBN: 1118855388
Pages: 456
Year: 2014-03-10
HTML5 Gamesshows you how to combine HTML5, CSS3 and JavaScript to make games for the web and mobiles - games that were previously only possible with plugin technologies like Flash. Using the latest open web technologies, you are guided through the process of creating a game from scratch using Canvas, HTML5 Audio, WebGL and WebSockets. Inside, Jacob Seidelin shows you how features available in HTML5 can be used to create games. First, you will build a framework on which you will create your HTML5 game. Then each chapter covers a new aspect of the game including user input, sound, multiplayer functionality, 2D and 3D graphics and more. By the end of the book, you will have created a fully functional game that can be played in any compatible browser, or on any mobile device that supports HTML5. Topics include: Dealing with backwards compatibility Generating level data Making iOS and Android web apps Taking your game offline Using Web Workers Persistent Game Data Drawing with Canvas Capturing player input Creating 3D graphics with WebGL Textures and lighting Sound with HTML5 Audio And more…
jQuery Mobile

jQuery Mobile

Author: Luis Hereter, Viviana Zanini
Publisher: RedUsers
ISBN: 9877340046
Pages: 192
Year: 2016-07-02
jQUERY MOBILE DISEÑO Y DESARROLLO DE APLICACIONES PARA SMARTPHONES Y TABLETS · Aplicaciones para iOS, Android, BlackBerry y WindowsPhone · HTML5, CSS3 y JavaScript · Compilación con Adobe PhoneGap Build · Instalación de librerías · Creación de temas personalizados con ThemeRoller · Definición de controles para formularios móviles de entrada de datos “Es posible crear una aplicación o sitio web para móviles sin la necesidad de programar en el lenguaje nativo de cada sistema operativo.” Este libro está dirigido a todos aquellos que quieran incursionar en el desarrollo de aplicaciones para dispositivos móviles, sin la necesidad de contar con conocimientos acerca del lenguaje nativo de cada sistema operativo. A lo largo de la obra conoceremos los conceptos básicos de programación en jQuery Mobile, que nos permitirán desarrollar nuestras propias aplicaciones, para luego generar una aplicación multiplataforma con Adobe PhoneGap Build. A través de explicaciones sencillas y ejemplos variados, los lectores aprenderán desde la instalación de las librerías de jQuery Mobile hasta la creación completa de una aplicación web híbrida. En este libro aprenderá: · Mobile web: conceptos básicos sobre las aplicaciones web. Tipos de aplicaciones web, principales sistemas operativos para dispositivos móviles y entornos de desarrollo de jQuery Mobile. · Creación de una página en jQuery Mobile: instalación y uso del framework. · Organización de los proyectos con Dreamweaver CC. Estructura de una página básica y principales componentes. · Botones, listas y formularios: configuración de botones y diferentes tipos de listas. Funcionamiento y utilidad de los formularios para introducción de datos. · Otros componentes de la interfaz de usuario: creación de una interfaz que permita mostrar la información en una cantidad limitada de espacio. · Temas: aplicación de muestras de color a los elementos de la página mediante temas personalizados o preestablecidos. PhoneGap: introducción a PhoneGap y Adobe PhoneGap Build. Compilación de la aplicación con Adobe PhoneGap Build para lograr su compatibilidad con todos los dispositivos móviles. Nivel de usuario: Intermedio Categoría: Desarrollo / Internet / Mobile RedUsers es la editorial de libros de informática y computación más importante del idioma español. Sus manuales pueden leerse tanto impresos como en PC y dispositivos portátiles.
Programming the Mobile Web

Programming the Mobile Web

Author: Maximiliano Firtman
Publisher: "O'Reilly Media, Inc."
ISBN: 1449395899
Pages: 512
Year: 2010-07-23
Today's market for mobile apps goes beyond the iPhone to include BlackBerry, Nokia, Windows Phone, and smartphones powered by Android, webOS, and other platforms. If you're an experienced web developer, this book shows you how to build a standard app core that you can extend to work with specific devices. You'll learn the particulars and pitfalls of building mobile apps with HTML, CSS, and other standard web tools. You'll also explore platform variations, finicky mobile browsers, Ajax design patterns for mobile, and much more. Before you know it, you'll be able to create mashups using Web 2.0 APIs in apps for the App Store, App World, OVI Store, Android Market, and other online retailers. Learn how to use your existing web skills to move into mobile development Discover key differences in mobile app design and navigation, including touch devices Use HTML, CSS, JavaScript, and Ajax to create effective user interfaces in the mobile environment Learn about technologies such as HTML5, XHTML MP, and WebKit extensions Understand variations of platforms such as Symbian, BlackBerry, webOS, Bada, Android, and iOS for iPhone and iPad Bypass the browser to create offline apps and widgets using web technologies
EJECUTIVOS de INFORMçTICA - TEMARIO MATERIAS ESPECêFICAS

EJECUTIVOS de INFORMçTICA - TEMARIO MATERIAS ESPECêFICAS

Author: Ernesto Cruz Del Valle
Publisher: Lulu.com
ISBN: 1326846477
Pages:
Year:

Apss HTML5 para móviles - Desarrollo de aplicaciones para smartphones y tablets basado en tecnologías Web

Apss HTML5 para móviles - Desarrollo de aplicaciones para smartphones y tablets basado en tecnologías Web

Author: Damián DE LUCA
Publisher: Alfaomega Grupo Editor
ISBN: 987160954X
Pages: 255
Year: 2013-12-03
La creación de aplicaciones para móviles introduce nuevos desafíos para los desarrolladores. Es frecuente que surjan dudas sobre la elección de las herramientas, lenguajes y tecnologías adecuadas para poder lograr compatibilidad con la diversidad de dispositivos y sistemas existentes. Este libro nos ofrece un completo recorrido sobre las posibilidades que brinda hoy el desarrollo de aplicaciones Web para smartphones y tablets. Mediante conceptos y ejemplos, nos adentraremos en el mundo de los móviles y con un proyecto práctico como hilo conductor aprenderemos a pensar cada etapa. La propuesta se inicia en el conocimiento de las plataformas y sus características, para luego introducirnos en el desarrollo de una aplicación, desde su planeamiento inicial hasta su publicación. Esta obra nos enseña cómo aprovechar las ventajas que incorpora HTML5 para crear aplicaciones basadas en lenguajes y tecnologías Web para luego publicarlas en Internet o empaquetarlas y ofrecerlas en las tiendas online. Mercado: Desarrolladores Web y de Aplicaciones para dispositivos móviles que estén interesados en desarrollar Apps en este lenguaje que se trasformara en el estándar abierto de Internet. Competencia: No se registran en castellano. Ventajas competitivas: Está orientado a dispositivos móviles en general y luego se ajusta a las marcas más importantes.
Building Android Apps with HTML, CSS, and JavaScript

Building Android Apps with HTML, CSS, and JavaScript

Author: Jonathan Stark, Brian Jepson, Brian MacDonald
Publisher: "O'Reilly Media, Inc."
ISBN: 1449327931
Pages: 178
Year: 2012-01-13
If you know HTML, CSS, and JavaScript, you already have the tools you need to develop Android applications. Now updated for HTML5, the second edition of this hands-on guide shows you how to use open source web standards to design and build apps that can be adapted for any Android device. You’ll learn how to create an Android-friendly web app on the platform of your choice, and then use Adobe’s free PhoneGap framework to convert it to a native Android app. Discover why device-agnostic mobile apps are the wave of the future, and start building apps that offer greater flexibility and a much broader reach. Convert a website into a web application, complete with progress indicators and other features Add animation with JQTouch to make your web app look and feel like a native Android app Make use of client-side data storage with apps that run when the Android device is offline Use PhoneGap to hook into advanced Android features, including the accelerometer, geolocation, and alerts Test and debug your app on the Web with real users, and submit the finished product to the Android Market
Beginning PhoneGap

Beginning PhoneGap

Author: Rohit Ghatol, Yogesh Patel
Publisher: Apress
ISBN: 1430239042
Pages: 344
Year: 2012-06-12
PhoneGap is a growing and leading open-source mobile web apps development framework that lets developers build JavaScript and HTML5-based web applications with native wrappers for more than six mobile platforms, including iOS, Android, and BlackBerry. This framework lets you build HTML- and JavaScript-based apps and still take advantage of native mobile device capabilities like camera, localStorage, geolocation, storage and much more, irrespective of the mobile platform you target. It also lets you use more specialized JavaScript frameworks like jQuery Mobile and more. Beginning PhoneGap is a definitive, one-of-a-kind book that teaches the fundamentals and strategies behind cross-platform mobile application development. Instead of learning languages like Objective-C, focus on building apps from day one for Android, iOS, Blackberry, WebOS and Symbian—without the complexities of these platforms. This book shows how to build apps which makes use of Google Local Search to create a Restaurant finder apps (which uses Maps to layout locations and uses internal database to store your favorite restaurants. Furthermore, you'll learn how to extend PhoneGap's functionality by using PhoneGap plugins to write apps like Dropbox (syncing files in the background outside HTML/JavaScript code and in native code). By the time you finish Beginning PhoneGap, you'll know PhoneGap inside and out, and, consequently, be able to develop mobile web apps faster and more efficiently than ever before. Make more money in less time!
Head First HTML5 Programming

Head First HTML5 Programming

Author: Eric Freeman, Elisabeth Robson
Publisher: "O'Reilly Media, Inc."
ISBN: 1449331513
Pages: 610
Year: 2011-10-06
HTML has been on a wild ride. Sure, HTML started as a mere markup language, but more recently HTML’s put on some major muscle. Now we’ve got a language tuned for building web applications with Web storage, 2D drawing, offline support, sockets and threads, and more. And to speak this language you’ve got to go beyond HTML5 markup and into the world of the DOM, events, and JavaScript APIs. Now you probably already know all about HTML markup (otherwise known as structure) and you know all aboutCSS style (presentation), but what you’ve been missing is JavaScript (behavior). If all you know about are structure and presentation, you can create some great looking pages, but they’re still just pages. When you add behavior with JavaScript, you can create an interactive experience; even better, you can create full blown web applications. Head First HTML5 Programming is your ultimate tour guide to creating web applications with HTML5 and JavaScript, and we give you everything you need to know to build them, including: how to add interactivity to your pages, how to communicate with the world of Web services, and how to use the great new APIs being developed for HTML5. Here are just some of the things you’ll learn in Head First HTML5 Programing: Learn how to make your pages truly interactive by using the power of the DOM. Finally understand how JavaScript works and take yourself from novice to well-informed in just a few chapters. Learn how JavaScript APIs fit into the HTML5 ecosystem, and how to use any API in your web pages. Use the Geolocation API to know where your users are. Bring out your inner artist with Canvas, HTML5’s new 2D drawing surface. Go beyond just plugging a video into your pages, and create custom video experiences. Learn the secret to grabbing five megabytes of storage in every user’s browser. Improve your page’s responsiveness and performance with Web workers. And much more.
Sitios Multiplataforma con HTML5 + CSS3

Sitios Multiplataforma con HTML5 + CSS3

Author: Eugenia Casabona, Ricardo Ceci
Publisher: RedUsers
ISBN: 9871949456
Pages: 320
Year: 2016-07-05
Sitios multiplataforma con HTML5 + CSS3 Domine el nuevo paradigma de la web • Nuevas etiquetas y apis • JavaScript para HTML5 • Formularios avanzados • Reponsive Web Design • Media Queries • Introducción a jQuery y Modernizr “La potencia de HTML5, CSS3 y JavaScript permite realizar sitios interactivos, de alto impacto visual y excelente performance, plenamente accesibles.” Este libro está orientado a diseñadores, programadores y maquetadores que deseen conocer en profundidad el mundo de HTML5, CSS3 y JavaScript para crear sitios y aplicaciones web multiplataforma. A lo largo de los capítulos se detallan los beneficios y el potencial de trabajar con la nueva versión de cada lenguaje, lo que permite crear proyectos web con mejor estructura semántica y mejores resultados. Sin duda, este libro ocupará un lugar dentro de los materiales de consulta de diseñadores y desarrolladores web, de modo tal que puedan recurrir a explicaciones detalladas ante cualquier duda que surja en el desarrollo de un proyecto. En este libro aprenderá: • HTML5 y web semántica: historia y evolución de HTML. Características, nuevas capacidades y beneficios. Diferencias con versiones anteriores. • JavaScript: características y técnicas avanzadas de programación. • Multimedia: elementos de audio y video de HTML5. Uso de reproductores nativos de navegadores. Incorporación de subtítulos y control desde JavaScript. • Canvas: descripción de la nueva herramienta para gráficos vectoriales. • Selectores y nuevas propiedades de CSS3: sintaxis, compatibilidad con navegadores y creación de interfaces visualmente enriquecidas. • Formularios: nuevos campos para formularios de HTML5. Validación y modo de completarlos por reconocimiento de voz. • Responsive Web Design: fundamentos del diseño y la maquetación adaptable. Aplicación de estilos según resolución (Media Queries). Nivel de usuario: Básico / Intermedio Categoría: Diseño / Desarrollo web RedUsers es la editorial de libros de informática y computación más importante del idioma español. Sus manuales pueden leerse tanto impresos como en PC y dispositivos portátiles.
The Web Game Developer's Cookbook

The Web Game Developer's Cookbook

Author: Evan Burchard
Publisher: Addison-Wesley
ISBN: 0133358674
Pages: 368
Year: 2013-03-23
Want to start building great web games with HTML5 and JavaScript? Moving from Flash or other game platforms? Already building HTML5 games and want to get better and faster at it? This guide brings together everything you need: expert guidance, sample projects, and working code! Evan Burchard walks you step-by-step through quickly building 10 popular types of games. Each chapter implements a game within a well-understood genre; introduces a different free, open source, and easy-to-use HTML5 game engine; and is accompanied with full JavaScript source code listings. Each game recipe uses tested and well-proven patterns that address the development challenges unique to that genre, and shows how to use existing tools and engines to build complete substantial game projects in just hours. Need a quick JavaScript primer? Evan Burchard provides that, too! Coverage includes • Mastering an essential HTML5/JavaScript game development toolset: browser, text editor, terminal, JavaScript console, game engine, and more • Accelerating development with external libraries and proven patterns • Managing browser differences between IE, Firefox, and Chrome • Getting up to speed on web development with a QUIZ game built with JavaScript, HTML, CSS, and JQuery • Creating INTERACTIVE FICTION “gamebooks” that leverage new CSS3 features and impress.js • Building PARTY games around the lightweight atom.js engine • Developing PUZZLE games with the easel.js graphics rendering engine • Writing PLATFORMERS with melon.js and its integrated tilemap editor • Coding intense 2-player FIGHTING games for web browsers with game.js • Building a SPACE SHOOTER with the jQuery-based gameQuery game engine • Implementing pseudo-3D techniques like ray casting for an FPS (First Person Shooter) style game • Producing a 16 bit RPG (Role Playing Game) complete with interfaces for dialog, inventories, and turn-based battles with enchant.js • Building an isometric RTS (Real Time Strategy) game that incorporates server components along with node.js, socket.io, and crafty.js • Engaging players with content that encourages exploration Turn to The Web Game Developer’s Cookbook for proven, expert answers–and the code you need to implement them. It’s all you need to jumpstart any web game project!
Beginning iPhone and iPad Web Apps

Beginning iPhone and iPad Web Apps

Author: Chris Apers, Daniel Paterson
Publisher: Apress
ISBN: 1430230460
Pages: 512
Year: 2011-07-21
This book will help you join the thousands of successful iPhone apps developers without needing to learn Objective-C or the Cocoa touch APIs. If you want to apply your existing web development skills to iPhone and iPad development, then now you can. WebKit’s support for HTML5 means any web developer can create compelling apps for both the iPhone and the larger-screen iPad. Beginning iPhone & iPad Web Apps takes you through the latest mobile web standards as well as the specific features of the iPhone and iPad. You’ll learn about WebKit and Mobile Safari, HTML5 and CSS3, vector graphics and multimedia support. You’ll discover the built-in hardware features of the iPhone and iPad and how best to take advantage of them. The market for web apps for the iPhone and iPad is expanding rapidly. You’ll want to know about all the advantages, and Beginning iPhone & iPad Web Apps is the perfect starting point.